Friday, August 8, 2014

dear mr M.N.E. bin H

percaya tak kalau kita cuba utk redha dgn segala qada' dan qadar kita akan lebih mudah nak hadapi hal tersebut.. 

aku redha.. clishe huh?! hais.. nama pon blog sendri.. bukan ada org baca pon.. nak cakap kat diri sndri je.. aku rasa ni first time kot aku suka orang bukan sbb aku suka.. erk? apa punya ayat lah kan?? first time aq rasa something bila kau imamkan solat ramai2 time raya tahu lepas.. second time kau buat aku makin adore kau bila kau tegur aq dgn cara yg sangat lembut.. aku pernah cakap kan.. aku tkt, sbb aq x thu baik ke aku untuk dapat suami yg baik.. kau yg suruh aq muhasabah diri selalu untuk tahu jwpannya.. dan tiap kali aq tnya kau soalan mesti kau bg jawapan yg mendekatkan diri aku pd Allah.. setahun tu kejap je kan.. setahun aq try suka kau snyap2.. pandang kau dari jauh.. selitkan nama kau dlm setiap doa aq.. and i've been doing that for a year now.. percaya lah bila aku cakap yg aku selalu jugak doa biar  rasa ni hilang kalau hati kau mmg x kan terbukak untuk aku..aq mintak kat DIA.. selalu.. tp rasa tu x hilang.. mcm mana? hati ni milik DIA.. DIA mampu buat apa sahaja dgn hati ni.. kalau aq boleh cakap.. aq dah mntak kau doakan biar aku hilang rasa suka kat kau..

then, few days ago aku mcm dapat keberanian untuk confess kat kau.. memalukan ek girl confess kat boy? tp x bg aku..aku dah buat solat macam2 b4 aq confess kat kau tu..sbb aku bukan nak ajak kau bercinta.. aku cume nak peluang utk knl kau.. as a friend.. maksd aku bila aku cakap aku sanggup tunggu kau is aku sanggup tunggu kau sampai kot2 Allah nak bukakan pintu hati kau untuk aku or smpai kau jumpa someone yg kau suka.. aku sanggup.. but then... kau mcm dah awkward dgn aku.. kenapa? x boleh ke kau pura2 yg nothing happen? sbb bila kita mcm ni.. it hurt more that before..

mr E.. if you are really not for me.. Allah maha mengetahui.. tp aq x kan stop utk berdoa.. sbb jodoh itu rahsia DIA.. 

No comments:

Post a Comment

bebelan pembaca..:D