Tuesday, February 25, 2014

just a few words to say..

maafkan aq..
aq pernah berjnji utk tidak lg menulis tntang diri mu..
menulis tentang hati..
namun, hari ini..
aq menulis lg..
tntang kau yg tidak mengetahui kewujudanku..

percayalah..
andai diri ini boleh melupakan..
akan ku hapus segala ingatan tntang dirimu..
akan ku hapus punca meminatimu..
akan ku hapus kata-kata itu..
kata-kata yg membuatkan aq tersentak..
yg membuatkan aq malu..
yg membuat aku berfikir..

pada zahirnya dikau sgt jauh..
tiada komunikasi antara kita..
mungkin tiada yg percaya..
aku dan kau tiada interaksi antara kita..

jika difikir..
aku sangat bodoh..
bodoh mengaharapkan sesuatu yg mustahil..
namun..
hakikatnya kau sgt dekat..
nama mu selalu diselitkan dlm doaku..
DIA..
dia yg mengetahui isi hati ku..
dia yg menciptakan perasaan ini..
pada DIA ku bercerita..

aku sering berkata pada diri..
engkau sememangnya bukan utkku..
kau mampu mendapatkan yg terbaik..
kerana aq insan yg penuh dgn dosa..
masa silam..
yg cuba ku lupa..
aku pernah merasa suka atau kasih yg sementara..
sungguh indah masa itu..
namun..
indahkah ia?
berpaksi pd sesuatu yg tidak pasti..
kata2 yg dilontar oleh sepasang manusia yg alpa..
yg tiada hubungan yg ternohktah..
hanya ada ungkapan..
"saya cinta awak"..
cinta yg tiada arah tuju..

masa itu..
masa yg ku cuba utk lupakan..
kerna aku yakin..
masa akan datang..
melontarkan kata cinta..
pada yg halal..
memberi ganjaran dan kasih yg hebat..
aku ingin itu..
ingin merasa indahnya detik itu..
aku masih cuba memperbaiki diri..
masih..

jika ada yg membaca..
ku pohon doa..
jika dia bukan jodoh ku..
jauhkanlah aku darinya...

No comments:

Post a Comment

bebelan pembaca..:D